Brev:
Overvægtig baby 9 mdr - Mad og søvnrytme
18. februar 2016
Alder:
9 mdr.
Overvægtig baby 9 mdr - Mad og søvnrytme
Hej Helen
Jeg tænkte det måske var rart for dig at have min søns dagsrytme i forbindelse med mit første brev.
Det har varieret meget, men den sidste uges tid har faktisk været rimelig fast:
Kl.05.30/06: Vågner
Kl.07: Grød lavet på vand med 1 tsk mme pulver + vand af kop. Spiser ca 1dl.
Kl.08: Frisk frugt + lidt mme af kop
Kl.08.30-09: Sover (nogengange kun 20 min, sjældnere 45 min).
Kl.09.45: 1/2 bolle med skrabet smør, evt lidt frisk frugt. En gang i mellem kan han i stedet få en lille potion grød. Vand af kop
Kl.11: 200 ml mme
Kl.11.30-13: Sover. Som regel sover han 1,5 time, men jeg må ofte ud og køre min. en gang med barnevognen, da han altid vågner efter 45 min.
Kl.14: Frokost. Rugbrødshapsere med pålæg (torskerogn, makrel, magert kyllingepålæg, fiskefrikadeller), lidt kogte grøntsager, agurk. Han spiser som regel 1 stykke rugbrød, nogengange mindre, men aldrig mere. Vand af kop
Kl. 15: Frisk frugt + mme af kop
Kl.15.30-16: Sover
Kl.17.30: Aftensmad. Kød eller fisk i stykker, kogte grøntsager og evt lidt pasta. Nogen gang boller i karry med ris, kartoffel/porre suppe o.lign, men efter hans status som overvægtig har jeg skåret ned for dette, så det mere er køb + kogte grøntsager.
kl.18.15 i bad, børste tænder (han har 7), nattøj
Kl.18.30: 250 ml mme
Kl.19-næste morgen: Sover uden mad. Skal lige have sutten et par gange eller en ren ble.
Han bliver altid tilbud vand, når han vågner, da jeg fornemmer han har et stort væskebehov. Han er god til at spise selv, men spise også gerne fra ske, når jeg fodrer ham.
Vi ville rigtig gerne ned på kun 2 lure i håb om, at de så ville blive lidt længere. Men det kan ikke lade sig gøre for os at strække den første lur, når han vågner så tidligt. Det resulterer nemlig bare i en sur og overtræt dreng - et humør der varer resten af dagen! Men jeg er bange for han får en chok, når han starter instiution om en måneds tid, hvor han ikke kan få lov at sove så mange lure.
Jeg håber du vil give lidt input til dagsplanen.
Med venlig hilsen
Astrid